Adviesraad

 

Alexander Koene - BR~ND

Alexander is een van de oprichters van BR~ND. Hij houdt zich bezig met organisation & brand development, repositioning & brand portfolio strategy, brand strategy en culture development binnen organisaties die willen veranderen. “Wat ik leuk vind aan The Good Family is dat ze niet bezig zijn met het bekritiseren van gedrag maar vooral met het promoten van een positief bewustzijn en het geven van goede voorbeelden, in samenwerking met het bedrijfsleven”.

 

Astrid Poot - Fonk

Astrid is creatief directeur kinder- en familieprojecten bij Fonk Amsterdam. Daarnaast is ze schrijver over tech en kinderen voor Bright en publiceert ze regelmatig over onderwijs en creativiteit. Astrid is (als vrijwilliger) actief in de makermovement en probeert met haar stichting Lekkersamenklooien families samen aan het maken te krijgen met hun zogenaamde Klooikoffers. 'Als je voor families werkt ben je moreel verplicht je voortdurend bij alles af te vragen of wat je doet echt goed is. Daarin past een domein als duurzaamheid natuurlijk heel goed. Maar ook de koppeling met bijvoorbeeld commercie moet altijd streng beoordeeld worden.' Hoe duurzaam is haar eigen gezin? "Daar stoeien we nog wat mee. We proberen het allemaal goed te doen, maar de waan van de dag leidt ons soms wat af. En dat laten we samen in The Good Family op een eerlijke manier zien".

 

Brechtje Smidt - Dutch Picture Industry

Als filmmaker richt Brechtje zich op de positieve verhalen, van mensen die de wereld nog beter en mooier willen maken. Daarbij vindt zij de zoektocht en het creatieve proces bijzonder interessant, vaak zelfs spannender dan het resultaat. Zij heeft de passie van mensen wereldwijd mogen ervaren, van Ethiopie, tot Oman en van Indonesie tot in Peru. "De zoektocht en positiveit is universeel, dat is ook het mooie aan het concept van The Good Family".

 

Carlijn Lindemulder - ID&T

Carlijn Lindemulder woont en werkt in Amsterdam. In haar functie als Head of Sustainability bij ID&T, combineert zij haar passie voor duurzaamheid, sociaal bewustzijn, muziek en evenementen.

 

Edgar Zonneveld - Gemeente Amsterdam

Edgar is een ervaren duurzaamheid adviseur die eerst voor de marine en nu al jaren voor de gemeente Amsterdam werkt. Hij houdt zich o.a. bezig met onderwerpen als duurzaam inkopen voor de gemeente, verduurzamen van bedrijven, circulaire economie en verbetering/versimpeling van regels m.b.t. duurzaamheid."Ik wil de The Good Family gedachte niet alleen aan vrouwen over laten. Ik ben tegen de verdere feminisering van zorg, onderwijs en het sociale domein in brede zin. Mannen/vaders moeten ook aan de bak".

 

Ellis Bartholomeus - Alice in Wonderland

Ellis Bartholomeus is als ontwerper werkzaam in de naam Ellis in Wonderland en probeert met producten mensen spelenderwijs uit te nodigen om het eigen gedrag en de eigen motivatie te exploreren. Hoe leef ik gezonder? hoe word ik beter? hoe word ik gelukkig? zijn vragen die Ellis zowel persoonlijk als ook in haar professie continue bezig houdt. “Iedereen verlangt ernaar goed te zijn en te doen, en we verlangen allemaal naar een betere wereld en toekomst. Maar de strijd met het 'slechte' in de wereld en in onszelf is helemaal niet makkelijk te trotseren. Het gemak, onze luiheid en de korte termijn bevrediging van een verlangen is zo vaak in strijd met de consequenties, de langere termijn en het grotere plaatje. Leren spelen met kleine gewoontes die samen inzicht geven aan het grote doel is wat ik interessant vindt bij The Good Family.”

 

Emma Coles - Ahold

Emma is als VP Responsible Retailing verantwoordelijk voor duurzaamheid en gezondheid bij Ahold. Daarvoor was Emma Director van de Health Insurance Fund, een stichting die zich inzet voor het aanbieden van low-cost ziektekostverzekering in Africa. “Ik vind The Good Family een heel mooi initiatief omdat het de mogelijkheid geeft aan families - ouders en kinderen - om elkaar te inspireren met nieuwe ideeën hoe we allemaal gezonder en duurzamer kunnen leven.”

 

Freek Bijl - E-Focus

Freek Bijl is internet strateeg bij eFocus. Hij denkt mee over wat bedrijven of instellingen met het internet kunnen en moeten. Hij heeft onder andere gewerkt voor KPN, Rabobank, Fortis , de Hay Group en Clockwork. "The Good Family is een intitiatief dat op een praktische manier inspireert om het alledaagse duurzamer en slimmer te doen. Dat spreekt mij ontzettend aan."

 

Gaston Serpenti - Google Zoo

Gaston heeft ruim 10 jaar managementervaring bij diverse reclamebureaus en bedenkt campagnes, producten en services voor merken zoals Nike, Converse, Volkswagen en Vodafone. Op dit moment is hij Creatief Directeur van de Google Zoo; het innovatieteam van Google in Noord Europa. “Ik geloof net zoals The Good Family in de kracht van creativiteit als een manier om mensen een zetje te geven richting ‘goed’ en verantwoordelijk gedrag, op een leuke en speelse manier.”

 

Hanneke Hogerheijde - The Optimist

Hanneke is Chief Operating Officer voor The Optimist; een onafhankelijk media-initiatief gericht op het verspreiden van 'solutions news'. Ze groeide op in Nederland, heeft in diverse Afrikaanse landen en de VS gewoond en gewerkt, op dit moment verblijft zij in Zambia. “The Good Family ondersteunt ons besef dat we allemaal een rol spelen in wat er gebeurt in deze wereld. Het realisatie-vermogen ontwikkelen van kinderen (en daarmee hun ouders) op een speelse en natuurlijke manier vind ik een fantastische methode en belangrijk om te ondersteunen.”

 

Jasmijn Besorak - o.a. 1% Club

Jasmijn is strateeg en projectmanager bij organisatie adviestrajecten die zich richten op het vergroten van de positieve duurzame impact van NGOs en bedrijven. Ze is gespecialiseerd in multi-stakeholder-samenwerking & innovatieve leertrajecten. "De complexiteit van wat het betekent om zo groen, gezond en duurzaam mogelijk je leven in te richten is vaak zo overweldigend dat het verlammend kan werken. En daarom vind ik het zo te gek dat The Good Family hands-on ideeën biedt door gezinnen voor gezinnen".

 

Jan Paul Grollé - o.a. Rockstart

Jan Paul Grollé is zelfstandig adviseur en impact investeerder. Eerder was hij in uiteenlopende rollen actief in de uitgeefwereld. Hij richt zich op innovaties in uitgeefmodellen van stichtingen en social enterprises om daarmee meer impact en inkomsten te genereren. "Ik heb in mijn werk altijd geprobeerd om met informatie iets positiefs te bewerkstelligen: beter beleggen, wetenschappelijke vooruitgang, dat soort doelen. The Good Family helpt gezinnen om samen te werken aan een betere toekomst. Wat is positiever dan dat?"

 

Jonathan Clark - o.a. NHTV Breda University of Applied Sciences

Jonathan heeft een uitgebreide kennis van customer-centric businesses door meer dan 20 jaar aan werkeveraring in de wereld van international publishing en e-business bij Reed Elsevier. Nu geeft hij als zelfstandige advies over strategie en innovatie en helpt hij bedrijven om hun producten, processen en zichzelf te heruitvinden. “Familiegesprekken hebben grote invloed op het gedrag van zowel ouders als hun kinderen. Als we er aan kunnen bijdragen dat meer van die gesprekken over duurzaamheid gaan, dan kunnen we de wereld veranderen. Daarom geloof ik in de aanpak van The Good Family - kleine daden met grote resultaten.”

 

Kim Cramer - BR~ND

Met BR-ND | Emotive Transformers helpt Kim organisaties in verandering door te concentreren op menselijke emoties en gedrag. Kim gelooft dat mensen verantwoordelijk zijn voor hun eigen geluk, maar natuurlijk kun je elkaar en de wereld wel helpen! En dat maakt je ook weer gelukkiger. "Door samen iets moois te bouwen, krijg je een boost aan energie. Als moeder van twee kleine kinderen ben ik dan ook fan van The Good Family".

 

Mette te Velde - Strawberry Earth

Mette startte in 2008 met Strawberry Earth. Wat begon als een klein initiatief voor vrienden, groeide al snel uit tot een organisatie met 13 medewerkers. Strawberry Earth wil iedereen inspireren tot het maken van sociale, groene, en bovenal - ridiculously nice - keuzes. Mette gelooft dat je met iedere keuze die je dagelijks maakt, een positieve impact kan hebben op de wereld, net als The Good Family.

 

Michiel van den Dorpel - o.a. Terres des Hommes

Michiel is bedrijfseconoom en heeft 25 jaar management ervaring in het internationale bedrijfsleven. Zijn drijfveer is het ontwikkelen van nieuwe wegen om organisaties beter te laten functioneren, maar vooral ook het helpen van mensen om zich te ontwikkelen en in hun kracht te komen. Michiel is o.a. actief voor Terre des Hommes. “Ik hoop twee jongvolwassenen en een puber op te laten groeien in een maatschappij die er alles aan doet om de wereld voor de volgende generaties leefbaar te houden. Ik geloof daarbij in een sterke rol die het bedrijfsleven daarin moet aannemen. The Good Family geeft het goede voorbeeld, en daar draag ik graag mijn steentje aan bij !”
 

Nathalie de Vries - o.a. Nestle

Na haar studie International Management, werkte Nathalie als freelancer onder de naam Fanaath als marketeer voor diverse Fast Moving Consumer Goods bedrijven. Ze is een expert in het bedenken van activatie concepten rondom consumentenmerken. Bij Styling Academy Artmis in Rotterdam geeft zij les aan studenten in Marketing en Branding.

 

Sarriel Taus - o.a. Restaurant Fifteen

“Sarriel is geboren in Paramaribo. Als oudste zoon van Surinaamse immigranten groeide hij op in Nederland. Zijn afkomst ziet hij als een van de redenenen voor zijn (maatschappelijk) ondernemerschap. Na het afronden van zijn studie bedrijfseconomie, werd hij al snel ondernemer. Na 11 jaar in de telecommunicatie startte hij in 2004 met Jamie Oliver, Fifteen Amsterdam. Als vader van twee pubers realiseer ik me pas echt hoe belangrijk een gezonde levensstijl is. Als ouders leg je de basis voor de rest van het leven van je kids. The Good Family helpt me een handje.”

Copyright © The Good Family - Alle rechten voorbehouden
Gebruiksvoorwaarden - Cookies Policy